ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας: Ή στραβός είν’ ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε…

Αρνητική είναι η Νομαρχιακή Επιτροπή του κόμματος στην πρόταση για μεταφορά του μεταφορικού έργου από Θάσο και νησιά ΒΑ Αιγαίου από το λιμάνι «Απ. Παύλος» της Καβάλας στο «Φίλιππος β’» στη Ν. Καρβάλη

Την κατηγορηματική του αντίθεση της στην πιθανότητα το μεταφορικό έργο από τη Θάσο και τα νησιά του ΒΑ Αιγαίου να μεταφερθεί από το λιμάνι «Απ. Παύλος» της Καβάλας στο «Φίλιππος β’» της Νέας Καρβάλης με το πρόσχημα της κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης του κέντρου της πόλης, εκφράζει με ανακοίνωση της η Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας. Στην ανακοίνωση, μεταξύ των άλλων, τονίζεται ότι το λιμάνι της Καβάλας πρέπει να συνεχίσει να εξυπηρετεί τις ανάγκες των επιβατών και παράλληλα οι αρμόδιες αρχές να επιλύσουν τα προβλήματα που υπάρχουν.

Η ανακοίνωση αναφέρει σχετικά:

«Μετά την υποπαραχώρηση του λιμένα Καβάλας στην «International Port Investments Kavala» (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Black Summit Financial Group – EFA Group) κάποιοι πιστεύουν ότι ο ρόλος του λιμένα Απόστολος Παύλος είναι να εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνον την κρουαζιέρα και τους επισκέπτες της. Δύο ειδήσεις ταυτόχρονα ενισχύουν την παραπάνω διαπίστωση:

  1. Ο Λιμενάρχης Καβάλας προτείνει τα επιβατηγά πλοία προς Θάσο και Βόρειο Αιγαίο να εξοβελιστούν από τον λιμένα Απόστολος Παύλος στον λιμένα Φίλιππος Β’, αναφερόμενος σε κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και ασφάλεια, κυρίως όμως στην εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας.
  2. Την ίδια στιγμή το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) ενέκρινε τη σύναψη σύμβασης διάρκειας τριών μηνών με την εταιρεία Fast Ferries για τη θαλάσσια σύνδεση των νησιών της Λήμνου και του Αγ. Ευστρατίου με το Λαύριο και την Αλεξανδρούπολη. Όχι πλέον την Καβάλα, καθώς η τρίμηνη σύμβαση είναι πιθανό να παραταθεί και ενδεχομένως να μονιμοποιηθεί.

Με τις μεθοδεύσεις αυτές:

  • με σοβαρή οικονομική επιβάρυνση και χρονική καθυστέρηση θα γίνεται η μετακίνηση των κατοίκων του νομού από και προς την Καβάλα και τη Θάσο (για ανάγκες που επιβάλλει η εργασία τους ή για λόγους υγείας ή στην απλούστερη περίπτωση για να επισκεφθούν την αγορά).
  • η αγορά της Καβάλας και της Θάσου θα δεχτούν ένα ακόμη πλήγμα, που δεν καλύπτεται από την κρουαζιέρα…
  • το λιμάνι της Καβάλας υποβαθμίζεται και στρώνεται το έδαφος ώστε να μεταφερθεί στην Αλεξανδρούπολη η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία με τα νησιά του Β. Αιγαίου και το Λαύριο.

Η σύμβαση του Σ.Α.Σ σε συνδυασμό με την πρόταση του Λιμενάρχη Καβάλας εκφράζει τη στόχευση της κυβέρνησης και οικονομικών παραγόντων στην μονοκαλλιέργεια του τουρισμού. Τουρισμός όμως δεν είναι μόνο η κρουαζιέρα. Και -κυρίως- ο τουρισμός δεν επιτρέπεται  να εμποδίζει την απρόσκοπτη μετακίνηση των κατοίκων του νομού, ούτε να αντιστρατεύεται όλες τις υπόλοιπες οικονομικές δραστηριότητες και ανάγκες, ούτε να υποβαθμίζει την ποιότητα της ζωής τους.

Ο ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Καβάλας κατηγορηματικά υποστηρίζει πως ο λιμένας Απόστολος Παύλος πρέπει να συνεχίσει να εξυπηρετεί τόσο τους κατοίκους του νομού, της Καβάλας και της Θάσου, όσο και τους επισκέπτες. Συνεπώς, με αυτό ως γνώμονα και πρώτιστο μέλημα, οι υπηρεσίες και οι φορείς του νομού και της περιφέρειας ευθύνονται να υλοποιήσουν τα απαραίτητα έργα υποδομής για τη θεραπεία όσων προβλημάτων υφίστανται».