ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για το «Φίλιππος Β’»: Η Κυβέρνηση χαρίζει ένα λιμάνι με έτοιμες εγκαταστάσεις

Τι αναφέρει το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την κατάθεση στη Βουλή της σύμβασης υποπαραχώρησης για το εμπορικό λιμάνι το οποίο διαχειρίζεται ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας

Η Κυβέρνηση «χαρίζει ένα λιμάνι με έτοιμες εγκαταστάσεις για διακίνηση γενικού και ξηρού χύδην φορτίου, καθώς και τη δυνατότητα εξυπηρέτησης εμπορευματοκιβωτίων, έτοιμες υποδομές που επιτρέπουν τη δυνατότητα επέκτασής του, ενώ βρίσκεται σε γεωγραφική περιοχή με σημαντικά πλεονεκτήματα για την εξυπηρέτηση μεγάλων αγορών εντός και κυρίως εκτός Ελλάδας».

Αυτά αναφέρει το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή την κατάθεση στη Βουλή της σύμβασης υποπαραχώρησης για το λιμάνι «Φίλιππος Β’» το οποίο διαχειρίζεται ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας, η οποία αποδεικνύει, σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, ότι η Κυβέρνηση κινήθηκε και για την παραχώρηση του «Φίλιππος Β’» με τη γνωστή φιλοσοφία «πωλούνται τα πάντα, φτηνά και με τους όρους που θέλουν να αγοράσουν οι ιδιώτες».

Ειδικότερα το κόμμα επισημαίνει:

  • Οι πανηγυρισμοί των υπουργών της ΝΔ για δήθεν μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι διαψεύστηκαν πανηγυρικά, καθώς κατατέθηκε μία και μοναδική δεσμευτική προσφορά από κοινοπραξία επιχειρήσεων, για την οποία μάλιστα γεννώνται ερωτήματα ως προς την τεχνική επάρκειά της στη διαχείριση λιμένων. Αντί λοιπόν ο διαγωνισμός να κηρυχθεί άγονος, προχώρησαν οι διαδικασίες και η συγκεκριμένη κοινοπραξία αναδείχθηκε ως προτιμητέος επενδυτής
  • Ο προτιμητέος επενδυτής τελικά προσφέρει το εξαιρετικά χαμηλό ποσό των 33,9 εκ. ευρώ για ένα λιμάνι με εμπορική αξία, αναπτυξιακές προοπτικές και στο οποίο παλαιότερες και πρόσφατες επενδύσεις ανέρχονται σε πολλές δεκάδες εκ. ευρώ. Μάλιστα ακόμα και αυτό το χαμηλό τίμημα είναι ακόμα χαμηλότερο στην πράξη, καθώς θα καταβάλλεται τμηματικά με ετήσιες καταβολές για 40 χρόνια, με το μεγαλύτερο μέρος του σε σημερινές τιμές, χωρίς να υπολογίζεται ο πληθωρισμός. Επιπρόσθετα, υπονομεύεται η βιωσιμότητα του ΟΛΚ, αφού χάνει μια σημαντική πηγή εσόδων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ τον χρόνο, λαμβάνοντας ως αντάλλαγμα περίπου 65.000 ευρώ ετησίως
  • Μαγική εικόνα αποτελούν οι υποχρεωτικές επενδύσεις των 36 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς οι επενδύσεις που περιγράφονται στη σύμβαση παραχώρησης, με πολύ «γαλαντόμες» εκτιμήσεις, δεν ξεπερνούν το 1 εκ. ευρώ
  • Ελάχιστα προβλέπονται στη σύμβαση για την περιβαλλοντική προστασία, καμία διασφάλιση δεν υπάρχει για τους εργαζόμενους στο λιμάνι, αντίθετα, σε διατάξεις της σύμβασης γίνεται έμμεση αναφορά σε εργαζόμενους από το εξωτερικό
  • Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία εγκαίρως είχε επισημάνει ότι η υποπαραχώρηση γίνεται χωρίς κανέναν αναπτυξιακό σχεδιασμό και γι’ αυτό δεν προηγήθηκε διαβούλευση με την τοπική κοινωνία